REGULAMIN PORZĄDKOWY

korzystania z Kompleksu Boisk Sportowych „MOJE BOISKO – ORLIK 2012”w Łapach


1. Administratorem zespołu boisk sportowych „MOJE BOISKO-ORLIK 2012” jest Ośrodek Kultury Fizycznej w Łapach.

2. Boiska czynne są przez cały tydzień w godzinach ustalonych dla każdej pory roku odrębnie. Harmonogram ustala dyrektor OKF.

3. Administrator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć ze względu na złe warunki atmosferyczne, techniczne lub inne.

4. Zajęcia sportowe koordynuje pełniący dyżur animator.

5. Korzystanie z boisk jest bezpłatne.

6. Osoby korzystające z boisk obowiązane są do wpisywania się do rejestru użytkowników na podstawie dokumentu sprawdzającego tożsamość – Dziennika Zajęć prowadzonego przez animatora

7. Wejście na boisko jest możliwe po uprzedniej rezerwacji w biurze OKF lub na bieżąco na dany dzień po uzgodnieniu z animatorem

8. Boiska dostępne są:
a) podczas planowanych zajęć szkolnych dla dzieci z przedszkoli oraz uczniów szkół gminy Łapy w okresie roku szkolnego: od — po wcześniejszym uzgodnieniu z animatorem, ćwiczący korzystają z boiska na odpowiedzialność nauczyciela,
b) boiska dostępne są dla wszystkich chętnych: dzieci, młodzieży i dorosłych w grupach zorganizowanych po uprzednim uzgodnieniu z animatorem
c) kluby sportowe działające na terenie gminy Łapy mogą nieodpłatnie korzystać z boiska wielofunkcyjnego „Moje Boisko ORLIK 2012” do celów treningowych po uprzednim zapisaniu się u animatora sprawującego nadzór

9. Dzieci do lat 7 mogą korzystać z obiektu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej.

10. Sprzęt sportowy wydaje animator. Pobierający sprzęt po skończonych zajęciach zobowiązany jest go zdać.

11. Przed każdymi zajęciami prowadzący zajęcia ma obowiązek sprawdzić stan udostępnionych urządzeń oraz sprzętu sportowego.

12. Korzystający zobowiązany jest do zgłaszania każdego zauważonego uszkodzenia urządzeń lub sprzętu trenerowi środowiskowemu.

13. Warunkiem korzystania z obiektu jest posiadanie odpowiedniego stroju sportowego i obuwia sportowego (na boisku piłkarskim dopuszcza się obuwie z małymi korkami z tworzywa sztucznego oraz obuwie typu halowego).

14. Podstawowe obowiązki użytkownika:
a) przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu,
b) stosowanie się do poleceń trenera (instruktora),
c) korzystanie z obiektu i jego urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem,
d) dokonanie wpisu w księdze użytkowników,
e) przestrzeganie zasad współżycia społecznego,
f) niezwłoczne informowanie trenera o wszelkich uszkodzeniach urządzeń, kontuzjach i innych zdarzeniach mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo użytkowników.

15. W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom i korzystania z boisk zgodnie z ich przeznaczeniem zabrania się:
a) używania butów piłkarskich na wysokich i metalowych korkach oraz kolców;
b) wprowadzania i użytkowania sprzętu innego niż zgodnego z przeznaczeniem boisk, np. rower, motorower, deskorolka, rolki itp.;
c) niszczenia urządzeń sportowych i płyty boiska;
d) wchodzenia na ogrodzenie i urządzenia sportowe;
e) palenia tytoniu, spożywania alkoholu, żucia gumy;
f) zaśmiecania, wnoszenia opakowań szklanych i metalowych;
g) przeszkadzania w zajęciach lub grze;
h) zakłócania porządku i używania słów wulgarnych;
i) przebywania na terenie osobom poniżej 15 roku życia po zmroku;
j) wprowadzania zwierząt;
k) korzystania z boisk bez zgody animatora.

16. Rozstrzygnięcia dotyczące zgodnego z postanowieniami pkt. 14 -15 korzystania z boisk podejmuje animator, który w zależności od sytuacji może:
a) nakazać zmianę obuwia sportowego i stroju;
b) zwrócić uwagę na niewłaściwe, niezgodne z regulaminem zachowanie;
c) nakazać opuszczenie terenu boisk.
d) zakazać dalszych wstępów na kompleks.

17. W uzasadnionych przypadkach trener (instruktor) może wezwać służby mundurowe, w szczególności Policję.

18. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty, dokumenty i inne rzeczy stanowiące własność użytkowników.

19. Administrator kompleksu nie ponosi odpowiedzialności za wypadki powstałe w trakcie korzystania z obiektu. Użytkownicy korzystają z boisk na własną odpowiedzialność i odpowiadają materialnie za wyrządzone szkody w 100% wartości zniszczeń. Prowadzący zajęcia (nauczyciel, trener, animator sportu, trener środowiskowy) jest zobowiązany powiadomić administratora o każdym zaistniałym wypadku lub kontuzji ćwiczącego.

20. Korzystający z obiektu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania regulaminu, przepisów ppoż. i bhp, a w szczególności do uwag animatora.

21. Niezastosowanie się do niniejszego regulaminu rozpatrywane będzie w drodze postępowania karno-administracyjnego, a w szczególnych wypadkach w drodze postępowania karnego.

22. Teren jest objęty ciągłym monitoringiem.

Łapy – 2010 ADMINISTRATOR

REGULAMIN PORZĄDKOWY

korzystania ze Stadionu Miejskiego w Łapach

I. CZĘŚĆ OGÓLNA

1. Stadion Miejski, dalej zwany Stadionem, zlokalizowany w Łapach ul. Leśnikowska 18a stanowi własność Gminy Łapy i jest administrowany przez Ośrodek Kultury Fizycznej w Łapach, zwany dalej Administratorem.

2. Infrastrukturę Stadionu stanowią:

  • a. boisko trawiaste główne,

  • b. boisko trawiaste treningowe

  • c. boiska trawiaste treningowe małe

  • d. żużlowa bieżnia lekkoatletyczna

  • e. boisko do piłki plażowej

  • f. trybuny boiska głównego

  • g. budynki socjalno – biurowe oraz gospodarcze

3. Stadion jest dostępny w godzinach uzgodnionych z Administratorem.

4. Wejście na teren Stadionu oznacza automatyczne i bezwzględne zaakceptowanie przepisów Regulaminu.

II. UŻYTKOWNICY

Do korzystania z części sportowej Stadionu, po wcześniejszym zgłoszeniu u Administratora, uprawnione są:

  • a. Stowarzyszenia, związki sportowe, inne organizacje oraz osoby fizyczne organizujące w części sportowej             Stadionu zajęcia lub imprezy o charakterze sportowo- rekreacyjnym, zwane dalej Organizatorami.

  • b. Osoby pełnoletnie lub małoletnie pod stałym nadzorem i opieką osoby pełnoletniej, uczestniczące jako kibic lub    zawodnik w imprezie lub zajęciach organizowanych przez Organizatora, zwane dalej Uczestnikami.

  • c. Osoby pełnoletnie korzystające z części sportowej Stadionu indywidualnie, zwane dalej Użytkownikiem                   indywidualnym.

III. ZASADY KORZYSTANIA – DOSTĘPNOŚĆ OBIEKTU

1. Korzystanie z części sportowej Stadionu bezwzględnie wymaga wcześniejszego zgłoszenia u Administratora i                   uzgodnienia zasad użytkowania.
2. Organizatorzy chęć korzystania ze Stadionu zgłaszają w formie pisemnej, określając termin i zakres swojej                         działalności.
3. Administrator spisuje stosowną umowę z Organizatorem i ustala harmonogram korzystania z infrastruktury Stadionu.         Umowa wraz z harmonogramem jest podstawowym dokumentem określającym dostępność do części sportowej               Stadionu.
4. W przypadku Organizatorów zajęć cyklicznych, Administrator wymaga od Organizatorów aktualizacji harmonogramu

tych zajęć, najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem miesiąca, w którym harmonogram ma obowiązywać.
5. Administrator zastrzega sobie prawo do ustalenia pierwszeństwa z korzystania z części sportowej Stadionu według            następujących kryteriów:

  • a. Organizatorzy zrzeszeni w stowarzyszeniach i związkach sportowych z terenu gminy Łapy,

  • b. pozostali Organizatorzy z terenu gminy Łapy,

IV. ZASADY KORZYSTANIA – OBOWIĄZKI ORGANIZATORÓW, UCZESTNIKÓW I UŻYTKOWNIKÓW

INDYWIDUALNYCH

1. Organizator ponosi pełną odpowiedzialność za organizację i przebieg imprezy lub zajęć, w szczególności za                        organizację imprez masowych.
2. Organizator zobowiązuje się do:

  • a. przestrzegania przepisów prawa, w szczególności ustawy o organizacji imprez masowych (jeśli zachodzą           odpowiednie przesłanki),p.poż., bhp, regulaminu Stadionu, zasad korzystania z boisk i urządzeń, zapisów           umowy z Administratorem,

  • b. wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za przeprowadzenie imprezy lub zajęć,

  • c. kontroli wejścia, tak, aby podczas trwania imprezy lub zajęć na wykorzystywanym terenie przebywały tylko osoby  uprawnione.

  • d. utrzymania czystości na wykorzystywanym terenie,

  • e. dbałości o powierzone mienie, a w przypadku jego uszkodzenia przez Uczestników, do poniesienia kosztów         naprawy,

  • f. punktualnego rozpoczynania i kończenia zajęć zgodnie z harmonogramem.

3. Wszystkich korzystających z części sportowej Stadionu zobowiązuje się do przestrzegania poniższych zaleceń:

  • a. wszystkie urządzenia Stadionu należy użytkować zgodnie z ich przeznaczeniem,

  • b. o wszystkich zauważonych uszkodzeniach sprzętu, wyposażenia, urządzeń oraz o występujących zagrożeniach         należy natychmiast powiadomić Administratora,

  • c. nie wolno wnosić na teren Stadionu oraz spożywać alkoholu a także przyjmować środków odurzających,

  • d. we wszystkich pomieszczeniach oraz przy boisku ze sztuczną nawierzchnią obowiązuje zakaz palenia tytoniu i   innych substancji,

  • e. nie wolno wnosić sztucznych ogni, rac, świec dymnych, pojemników do rozpylania wszelkich gazów i substancji  żrących, noży, butelek, szklanek, kijów ani innych przedmiotów, które mogłyby być użyte jako broń,

  • f. nie wolno rozniecać ognia w jakiejkolwiek postaci,

  • g. obowiązuje zakaz wprowadzania na teren Stadionu psów i innych zwierząt,

  • h. nie wolno poruszać się pojazdami mechanicznymi parkować ich (oprócz wyznaczonych miejsc) oraz w                 jakikolwiek sposób blokować, dróg dojścia,

  • i. zabronione jest wspinanie się na maszty, dachy budynków i innych konstrukcji, mury, ogrodzenia, urządzenia      oświetleniowe, pomosty itp.

  • j. nie wolno wchodzić na obszary nie udostępnione przez Administratora,

  • k. nie wolno przebywać na terenie Stadionu bez wiedzy Administratora.

V. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Wobec Organizatorów, Uczestników oraz Użytkowników indywidualnych, którzy naruszają zasady porządku prawnego,

w  tym zapisy Regulaminu, będą wszczęte czynności zmierzające do wyegzekwowania prawidłowego postępowania, z    usunięciem ze Stadionu włącznie oraz sprawa może zostać skierowana na drogę postępowania administracyjnego,          karnego lub cywilnego.
2. Nagminne naruszanie Regulaminu może spowodować wydanie przez Administratora zakazu wstępu na teren                      Stadionu.
3. Za wyrządzone na Stadionie szkody, w przypadku Użytkowników indywidualnych – odpowiada osoba wyrządzająca           szkodę, w przypadku Uczestników (zawodników lub kibiców) – odpowiada Organizator.
4. W sprawach nie ujętych w niniejszym Regulaminie, Administrator zastrzega sobie prawo do ostatecznych

rozstrzygnięć.

5. Administrator kompleksu nie ponosi odpowiedzialności za wypadki powstałe w trakcie korzystania z obiektu. Użytkownicy korzystają z boisk na własną odpowiedzialność i odpowiadają materialnie za wyrządzone szkody w 100% wartości zniszczeń. Prowadzący zajęcia (nauczyciel, trener, animator sportu, trener środowiskowy) jest zobowiązany powiadomić administratora o każdym zaistniałym wypadku lub kontuzji ćwiczącego.

Łapy – 1014                                                                                                                                                                           ADMINISTRATOR